Tuesday, December 7, 2010

"MaDaH PuJaNgGa SeJuTa HeLaH BeRmAkNa"

"Hidup ini bagaikan boneka yang di kawal perasaan. Kadang kala dia di tunggangi nafsu. Setiap apa yang kita miliki haruslah kita sayangi, kerana setiap yang kita sayang munkin takkan dapat kita miliki."


lagi madah...


"Kadang kita tak sedar orang yang kita peduli sayang kat kita. Kadang-kadang kita tak sedar kita telampau sayang kat orang sedang kan dia selalu sakiti hati kita. Dan kita tak pernah sedar, kita bukannya sempurna untuk mendapatkan orang yang sangat-sangat sempurna dalam hidup kita. Kerana kita bukan sapa-sapa untuk buat orang menyayangi kita macam kita sayang kat dia....sebab apa?sebab kita seorang hamba allah swt yang biasa."


Seterusnya...


"Bila kita keseorangan kita bukan tak berteman. Bukan juga bersendirian tetapi akal yang sejengkal itu teman...ilmu didada itu kawan....iman yang kukuh itu sahabat."


Ingatlah bersama....


"Adakah kita perlu menangis supaya kita sedar bahawa hidup ini bukan sekadar untuk ketawa. Adakah kita perlu ketawa bahawa kita dapat menilai betapa mahalnya setitik air mata. Adakah kita perlu hargai apa yang kita ada. Kerana lepas kehilangannye baru kita sedari betapa beharganya dia untuk kita."


Akhirnya.....reda lah seadanya ye....


"Alihkan mata mu ke laut,airnya cantik membiru dan penuh ketenangan. Tetapi allah sahaja yang tahu rahsia didalamnya. Begitulah dengan kehidupan manusia penuh dengan rasa riang dan ketawa tapi hanya allah yang tahu rahsia kehidupannya. Jika rasa kecewa pandang lah ke sungai airnya tetap mengalir walau berjuta batu yang menghalang. Jika rasa sedih pandang lah ke langit kita akan sedar allah akan bersama mu."

2 comments: