Thursday, December 16, 2010

PuIsI CiNtA

PUISI CINTA TERBAIK AKHIR ZAMAN.

Aku ingin menulis PUISI CINTA.
Ingin sekali aku menulis PUISI CINTA.
Tetapi ....aku tidak tahu apa yang bakal ditulis.
Kerana aku bukan didalam alam percintaan!
Bolehkak aku menulis PUISI CINTA? 
jikalau aku tidak merasakan kehalusan cinta?

Dimanakah cinta?
Apa itu cinta?
Apa itu PUISI CINTA?
Apa itu SAJAK CINTA?
Pada zaman yang penuh dengan kezaliman dan tipuan ini?

Sekali lagi...
Apa itu PUISI CINTA?
Apa itu SAJAK CINTA?
Pada dunia yang penuh dengan manusia2 yang tamak lagi penipu ini!?

Apa itu kata2 dan bait-bait baris PUISI CINTA?
Apa itu baris-baris tulisan SAJAK CINTA?
Pada zaman yang penuh haloba, 
tamakkan harta dunia dan penuh api dengki ini!?

Aku rasa...
Biarkanlah PUISI CINTA berehat terlebeh dahulu!
Kerana PUISI CINTA tidak perlu lahir 
pada akhir zaman yang penuh kebencian ini!


No comments:

Post a Comment