Wednesday, February 9, 2011

ReNuNgAn BeRsAmA.....

Yuehui Tang - art, beauty, blonde, elegant, EXOTIC, eyes, face, female, girl, GOLD, golden, gorgeous, hands, woman, yuehui, yuehui tang

ALLAH TELAH MEMILIH KITA MENJADI MANUSIA, BERSYUKURLAH !!!
‘Ya Allah, Engkau telah menciptakan aku dengan sebaik-baik penciptaan dan kejadian namun aku pula telah melakukan seburuk-buruk kejahatan dan amalan. Ya Allah, ampunilah dosa-dosa dan kejahatan yang telahku lakukan. Golongkanlah daku di kalangan sebaik-baik hambaMu dan janganlah Engkau hina daku sebagaimana Engkau menghina hambaMu yang durhaka’.
Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya). Kemudian (jika dia panjang umur sehingga tua atau menyalahgunakan kelengkapan itu), Kami kembalikan dia ke serendah-rendah peringkat orang-orang yang rendah”. Demikianlah ingatan Allah dalam Surah At Tiin, Ayat 4-5.

“Allah jualah yang menciptakan langit dan bumi dan menurunkan hujan dari langit lalu mengeluarkan dengan air hujan itu buah-buahan untuk menjadi makanan bagi kamu dan Dia yang memberi kemudahan kepada kamu menggunakan kapal-kapal untuk belayar di laut dengan perintahNya, juga yang memudahkan sungai-sungai untuk kamu (mengambil manfaat darinya). Dan Dia juga yang menjadikan matahari dan bulan sentiasa beredar, untuk kepentingan kemudahan kamu dan yang menjadikan malam dan siang bagi faedah hidup kamu”.

“Dan Dia telah memberi kepada kamu sebahagian dari tiap-tiap apa jua yang kamu hajati dan jika kamu menghitung nikmat Allah nescaya lemahlah kamu menentukan bilangannya. Sesungguhnya manusia (yang ingkar) sangat suka menempatkan sesuatu pada bukan tempatnya lagi sangat tidak menghargai nikmat Tuhannya.

“Ya Allah, Berilah kekuatan dan pertolonganMu pada ku untuk beribadah padaMu sebagai tanda syukurku padaMu kerana telah memilih aku menjadi sebagai Manusia atau Insan yang merupakan makhlukMu yang paling mulia di kalangan makhlukMu yang lain-lain.”




No comments:

Post a Comment