Sunday, November 28, 2010

Rialiti kata-kata indah dalam hidup seorang insan bernama"manusia"

Saat bertemu teman yang dapat dipercayai,rukunlah bersamanya...kerana seumur hidup manusia teman sejati(sahabat) tak mudah ditemukan.
Saat bertemu penolong mu,ingat lah untuk berterima kasih kepadanya,kerana dialah yang membantu mengubah hidup mu..
Saat enkau bertemu dengan orang yang pernah engkau cintai...tersenyumlah dengan wajar,kerana ialah yang membantu mu lebih mengerti tentang cinta..
Saat bertemu dengan orang yang pernah engkau benci...sapalah dengan senyuman,kerana ia membuat mu semakin teguh dan kuat...
Saat bertemu dengan orang yang pernah mengkhinati mu,baik-baiklah berbincang dengannya...kerana jika bukan kerana dia..hari ini kau tak dapat memahami dunia ini.
Saat bertemu dengan orang yang tergesa-gesa meninggalkan mu..berterima kasih lah bahawa dia pernah ada dalam hidup mu..kerana dia lah sebahagian nostalgia dalam hidup mu..
Saat bertemu dengan orang yang pernah salah faham pada mu...gunakan saat tersebut untuk menjelaskannya,kerana engkau munkin hanya mempunyai satu kesempatan itu sahaja untuk menjelaskannya...
Dan saat enkau bertemu seseorang di saat ini menemani seumur hidup mu(suami/isteri) berterima kasih lah sepenuhnya bahawa dia mencintai mu...kerana saat ini kalian mendapat kebahagiaan dan cinta sejati yang dianugeh tuhan kepada kita.

No comments:

Post a Comment