Friday, March 25, 2011

BeRsEmAnGaT SeMuLa





dunia ini seperti medan perang.
dan kita adalah pejuang.
hidup penuh berliku, tapi kita perlu bersemangat semula.
yakinlah, bahawa Allah ada bersama kita.
ya, untuk bina semangat yang patah bukannya mudah.
menyembuhkan luka-luka semalam juga tidak mudah.
lukanya sembuh, tapi parutnya tertinggal.
namun, bukankah Allah telah menjanjikan hikmah yang terbaik untuk hamba-hambaNya yang bersabar?
yakinlah dengan Allah... Allah ada bersama kita...
jika kita, masih lagi rasa terumbang-ambing...tidak tahu kemana arah tujuan...
kembalilah kepada yang asal. kembali kepada fitrah.
back to basic, back to Allah.
kerana selagi nyawa tidak dicabut, pintu taubat masih terbuka untuk kita.
bersemangatlah semula!
kerna sinar cahaya itu ada!







kupersembahkan kepadaMu harapanku wahai Tuhan
sekalipun aku seorang yang berdosa wahai Zat yang Maha pemberi dan pemurah
tatkala sesak dadaku dan sempit perjalanan hidupku
kujadikan rayuanku sebagai jalan mengharap keampunanMu
hanya Engkau sahaja yang memiliki keampunan untuk dosa yang tidak akan terhapus ini.

bila Engkau belas dan Engkau ampun; itu kebaikanMu dan kasih sayangMu.
bukankah Engkau yang memberi aku makan dan hidayah?
dan memang selamanyalah Engkau yang memberi anugerah dan ni'mat itu kepadaku
semoga sesiapa yang memiliki ihsan mengampunkan kesalahanku
dan menutup dosa2ku dan setiap perkara yang telah lalu
sekiranya Engkau ampunkan aku, ampunkan dari kederhakaan
kezaliman, penganiayaan yang tak pernah terpisah dariku
dan jika Engkau membalas siksa terhadapku, aku tidak akan berputus asa
sekalipun kesemuanya memasukkan diriku bersama salahku ke dalam neraka
dia menjadi ramah ketika mengingat tuhannya
tetapi bila bersama yang lain di dunia ini dia membisu
dia berkata: Kekasih, Engkaulah harapanku
cukuplah hanya Engkau bagi orang2 yang berharap; harapan dan kekayaan.
kupelihara kasihku yang dicemari nafsu
dan aku jaga janji kasih yang telah tercalar
di saat kujaga, aku rindu, dan di saat kulelap aku berharap
yang sesalu mengiringi langkahku; bersemangat dan berirama,
maka dosaku adalah besar dari dulu dan kini
dan keampunanMu yang mendatangi hamba; meninggikan dan memuliakan (martabatnya).



No comments:

Post a Comment